۲۵ مهر ۱۳۹۱، ۱۲:۴۵

طلایی:

پیاده راه سازی خیابان 17 شهریور تعارضی با منافع عمومی ندارد

پیاده راه سازی خیابان 17 شهریور تعارضی با منافع عمومی ندارد

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران پس از بازدید اعضای این کمیسیون از روند اجرای بهسازی میادین امام حسین(ع) و شهدا و همچنین عملیات ساخت پیاده راه در محور 17 شهریور گفت: اجرای این پروژه تعارضی با منافع عمومی ندارد.

به گزارش خبرنگار مهر، مرتضی طلایی در جلسه ای که پس از این بازدید برگزار شد، افزود: اجرای پروژه های عمرانی به طور طبیعی زحماتی برای ساکنان و کسبه آن محل خواهد داشت که ما به سهم خود از این افراد عذرخواهی و در عین حال از همراهی و همکاری آنان در اجرای پروژه تشکر و قدردانی می کنیم.

طلایی با اطمینان دادن به کسبه و ساکنان این محور برای آینده، گفت: شاید این افراد به خاطر اخبار پراکنده و فضاسازی هایی که صورت گرفته گمان کنند منافعشان در خطر است اما ما به این دسته از شهروندان اطمینان خاطر می دهیم که اجرای این پروژه هیچ تعارضی با منافع عمومی آنها ندارد.

به گفته طلایی بدون شک پس از اتمام این پروژه و بهره برداری از آن تمام کسانی که ممکن است امروز نقطه نظرات سئوال برانگیز و چالش برانگیز داشته باشند، از اجرای آن تشکر می کنند. زیرا پروژه های دیگری هم در شهر انجام شد که ابتدا مخالفان بسیاری داشت ولی در پایان همه مخالفان از اجرای آنها قدردانی کردند.

وی با تاکید بر اهمیت میادین امام حسین (ع) و شهدا ، اظهار داشت: میدان امام حسین (ع) و پیشینه تاریخی آن در کنار مباحث اعتقادی ما اهمیت دو چندانی به این میدان داده در حالی که زمانی که بنده رئیس پلیس تهران بزرگ بودم این نقطه از شهر تهران یکی از محلهای پرآسیب بود. از سوی دیگر میدان شهدا که نقطه عطف تاریخ انقلاب ماست تا قبل از اجرای این پروژه هیچ نشانی از انقلاب اسلامی و رشادتهای آن دوران نداشت. از این رو پیوند دادن شهر انسان گرا و پیشینه این دو نقطه به طور طبیعی ما را به این سمت برد که به حدفاصل میان این دو نقطه توجه ویژه کنیم.

طلایی با اشاره به قرار گرفتن دو مسجد در دو میدان مورد اشاره تصریح کرد: در طول اجرای این پروژه باید بتوانیم با استفاده از فضاهای موجود فرهنگی، تاریخی و مذهبی علاوه بر کارکرد پیاده راهی این پروژه کارکرد پیوستی را هم برای آن تعریف کنیم و بتوانیم مسایل مذهبی، انقلابی و تاریخی را به درستی به شهروندان انتقال دهیم.

وی با تاکید بر اینکه فضا برای حضور کارشناسان و صاحبنظران باز است، گفت: با اجرای این پروژه و در کنار آن تکمیل خیابان دماوند، بزرگراه امام علی (ع) و تعریض خیابان پیروزی این منطقه که از مناطق تاریخی شهر تهران است جایگاه اصلی خود را باز می یابد.

رئیس و اعضای کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران همراه با مدیرعامل سازمان زیباسازی و دیگر مدیران این پروژه از بخشهای مختلف این محور بازدید کردند.

کد خبر 1721265

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha